CIRFOOD en Nederlof: een duurzame samenwerking die smaakt naar meer!

Nu de zomer ten einde loopt en scholen en bedrijven hun deuren weer openen, begint de drukte weer bij cateraar CIRFOOD. Met haar Italiaanse roots verzorgt CIRFOOD inmiddels in Nederland maaltijden voor tal van locaties, waaronder hogescholen, universiteiten en grote bedrijven zoals KPN en Evides. Achter de schermen zorgt Nederlof ervoor dat alle communicatie- en promotiematerialen perfect op hun plaats zijn. In gesprek met Pieter Vader, marketingmanager bij CIRFOOD, duiken we in de kracht van deze samenwerking.

CIRFOOD: Het Mediterrane dieet als kompas

De passie voor waanzinnig lekker eten én de liefde voor duurzaamheid, is wat ervoor zorgde dat Pieter twee jaar geleden in aanraking kwam met CIRFOOD. Sinds zijn komst heeft CIRFOOD een nieuwe huisstijl ontwikkelt en een platinum EcoVadis certificaat verkregen. Pieter vertelt: “Slechts 1% van de door EcoVadis wereldwijd beoordeelde bedrijven ontvangt deze platinum status, wat laat zien hoe onze focus op duurzaamheid gewaardeerd wordt. De nieuwe huisstijl waarin we het werken met duurzame ingrediënten aan de hand van het Mediterrane dieet, sluit hier helemaal op aan.”

Aankleding van locatie door Nederlof

Nu de koers is bepaald, werkt CIRFOOD aan haar naamsbekendheid om verder door te groeien. “Inmiddels verzorgen we op zo’n 70 locaties in Nederland de lekkerste gerechten. Al deze locaties moeten ook worden aangekleed, en daarvoor werken we nauw samen met Nederlof,” vertelt Pieter. Nederlof speelt hierin een cruciale rol door het leveren van diverse oplossingen die variëren van foamboarden en posters tot plafondhangers en vloerstickers.

“Elke locatie heeft unieke behoeften, en Nederlof zorgt ervoor dat elke aankleding perfect aansluit bij de wensen en kenmerken van een specifieke locatie.”

“Wat fijn is aan Nederlof is dat zij meedenken met onze vraagstukken,” zegt Pieter. “Onlangs hadden wij een nieuwe locatie in Amsterdam en Nederlof dacht meteen mee over de beste middelen om aandacht te trekken. Omdat deze locatie een beetje verstopt in de hoek lag, hebben we bedacht om gebruik te maken van vloerstickers in de vorm van voetstappen.” CIRFOOD heeft aan Nederlof een betrouwbare partner om mee te sparren. “Ik kan makkelijk en snel schakelen met Erik. Hij komt direct met een kostenplaatje en denkt mee in alternatieve oplossingen.”

Maatwerk voor verschillende locaties

“Elke locatie heeft unieke behoeften, en Nederlof zorgt ervoor dat elke aankleding perfect aansluit bij de wensen en kenmerken van een specifieke locatie,” vertelt Pieter. Dit vraagt extra aandacht omdat CIRFOOD als cateraar te gast is in een restaurant. “Wij zijn ons heel bewust van onze positie als serviceprovider. Dat betekent dat we altijd respectvol om moeten gaan met de bestaande architectuur en look en feel van de locatie.” Dit vraagt om een nauwe samenwerking met Nederlof om de juiste balans te vinden tussen branding en het behouden van de identiteit van de locatie.

Efficiënte verzending direct naar locatie

De logistieke afhandeling is een ander sterk punt in de samenwerking tussen CIRFOOD en Nederlof. Drukwerk wordt rechtstreeks naar de diverse locaties van Cirfood verzonden, wat zorgt voor een gestroomlijnd proces. “We hebben verschillende flows van drukwerk, zowel standaard als maatwerk,” legt Pieter uit. “Nederlof ondersteunt ons hierin met een duidelijke track-and-trace service, zodat onze locaties precies weten wanneer en waar de middelen aankomen.” Deze service zorgt er ook voor dat CIRFOOD geen omkijken heeft naar logistieke processen.

Blik op de toekomst

Hoewel de samenwerking al soepel verloopt, blijven we zoeken naar mogelijkheden om te verbeteren. Zo zijn we nu de mogelijkheden van een brandportal aan het inventariseren. “Het zou geweldig zijn als onze locaties zelf bepaalde middelen rechtstreeks kunnen bestellen via een online portal,” suggereert Pieter. Al benadrukt hij wel dat het belangrijkste aspect, het ontzorgen, altijd goed op orde is. “Het feit dat ik snel kan schakelen en altijd op Nederlof kan rekenen, maakt hen een onmisbare partner in onze bedrijfsvoering.”

Nu de zomervakantie écht voorbij is, is het belangrijk dat alles soepel verloopt, zowel voor scholen als bij bedrijven. CIRFOOD zorgt ervoor dat studenten en medewerkers kunnen genieten van heerlijke maaltijden, terwijl Nederlof ervoor zorgt dat alle communicatie- en promotiematerialen op tijd en in perfecte staat worden aangeleverd. Deze samenwerking garandeert dat alle locaties goed voorbereid zijn op de start van het nieuwe schooljaar.