De kracht van drukwerk – In gesprek met Erik

Erik Dekker is de vertegenwoordiger van Nederlof en staat veel in contact met klanten. Voor deze klanten mag hij de meest uiteenlopende ideeën tot leven brengen met The Magic of Print. In gesprek met Erik komen we erachter wat de kracht van Nederlof is en hoe Nederlof zich heeft ontwikkeld tot een full service grafische dienstverlener waar klanten voor meer dan alleen drukwerk terecht kunnen.

Wie is Erik?

Erik is al 17 jaar werkzaam in en enthousiast voor het grafische vak. De rol van vertegenwoordiger is hem op het lijf geschreven. Hij is open, sociaal en wil voor zijn klant het optimale eindresultaat bereiken. Met zijn ruime kennis in grafische mogelijkheden en oplossingen kan hij zijn gesprekspartners van goede adviezen voorzien en dat met een no-nonsense instelling. Ondanks dat Erik gepassioneerd is voor zijn werk en veel onderweg is staat hij dicht bij zijn jonge gezin. Hij geniet optimaal van de tijd die hij doorbrengt met zijn vrouw en twee zonen. Zo vertelt hij: “Deze quality time is voor mij belangrijk en zorgt dat ik weer opgeladen ben voor nieuwe uitdagingen.”

Alles bij één partij

Nederlof merkt dat klanten steeds meer op zoek zijn naar iemand die alles voor ze kan regelen. Erik vertelt: “De tijd is voorbij dat we één dienst of product kunnen ‘pushen’. Wij werken veel voor reclamebureaus die voor hun campagnes op zoek zijn een partner die alles voor ze regelt. Geen gedoe. Omdat we veel onder eigen dak produceren hebben we maximale grip op het proces en hoeven we vrijwel nooit een ‘nee’ te verkopen. Maar we kunnen natuurlijk niet alles zelf, iedereen moet goed doen waar hij goed in is. We hebben de afgelopen jaren een groot netwerk van specialisten om ons heen verzamelt die ons dagelijks helpen de mooiste dingen voor onze klanten te maken.”

Wat is voor jou belangrijk?

Dat is een vraag die we onze klanten graag stellen. Het ligt voor de hand om te praten over prijs en kwaliteit. Maar de praktijk leert ons dat snelheid en leverbetrouwbaarheid minstens zo belangrijk zijn. Erik vertelt: “Recent hadden wij een klant die een bestelling in Zuid-Europa had geplaatst, maar die partij kon uiteindelijk niet aan de levertijd en kwaliteitseisen voldoen. Toen kwamen ze bij ons terecht. Na het kiezen van de juiste holografische folie en het maken van proeven konden we aan de slag. Binnen no-time is het klaar en het eindresultaat naar volle tevredenheid van de klant. Doen wat je belooft en betrouwbaar advies geven dus.”

Nederlof staat voor klantgerichtheid

Als je klantgerichtheid ziet als een onderdeel van je bedrijfsvoering dan valt er heel veel te leren. Erik vertelt: “Full service is bij ons ook écht full service. Klanten die ons kennen, die weten en voelen dit. Dit zit in kleine dingen. Plezier hebben in uitdagingen die klanten ons voorleggen bijvoorbeeld. Geen enkele vraag is gek en (bijna) alles kan.” We krijgen regelmatig te horen dat dit de reden is dat er voor ons wordt gekozen. “Maar het begint natuurlijk met vragen stellen en luisteren. Je klant kennen en relevant zijn en blijven. Zo maken we bijvoorbeeld nog regelmatig kleurproeven en mock-ups, puur als service. We zien service niet als verdienmodel, maar als ons bestaansrecht.”

The Magic of Print

Met de vernieuwde identiteit van Nederlof is de focus komen liggen op The Magic of Print. Erik vertelt wat dit voor hem betekent: “Voor mij gaat het erom dat mensen te weten komen hoeveel er mogelijk is met drukwerk. Drukwerk laat ideeën tot leven komen en voegt enorm veel waarde toe in de middelenmix. Het gaat niet alleen om papier en inkt. Je moet het zien als een tastbaar onderdeel van een creatief proces waarmee je kunt verrassen.” Elke dag is anders: de meest creatieve ideeën worden werkelijkheid. “Dat is onze Magic of Print.”

Erik kijkt uit naar de toekomst en kan niet wachten om jouw ideeën werkelijkheid te laten worden. Benieuwd wat er mogelijk is met The Magic of Print? Wij komen graag in contact om jouw drukwerk tot leven te brengen!